یزدفردا :سرپرست مركز بهداشت و درمان شهرستان مهريز از كشف و معدوم‌سازي بيش از 500 كيلوگرم انواع مواد غذايي فاسد در شهرستان مهريز خبر داد.
مسعود شريفي در گفتگو با خبرنگار يزدفردا اظهار داشت: در تعطيلات نوروزي ماموران و بازرسان اين مركز با تلاش شبانه‌روزي براي حفظ سلامتي همشهريان و مسافران نوروزي كار بازرسي و نظارت بر مراكز توليد و عرضه موادغذايي را با جديت كامل به انجام رساندند.
وي افزود: طي 161 مورد بازديد و بازرسي از مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي بيش از 500 كيلوگرم مواد غذايي فاسد و غير‌بهداشتي توسط اين بازرسان كشف و معدوم شد.
شريفي خاطرنشان كرد: بازديد و بازرسي از 84 واحد اماكن عمومي و 92 مورد اماكن بين‌راهي و نمونه‌برداري از 15 مورد مواد غذايي از ديگر فعاليت‌هاي اين مركز در اين ايام بوده است.
وي بيان داشت: همچنين در همين مدت 223 مورد كلرسنجي آب مصرفي و 17 مورد برخورد با دستفروشان توسط ماموران اين مركز در سطح شهرستان مهريز صورت گرفت.
شريفي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن تقدير و تشكر از پرسنل اورژانس شهرستان مهريز به دليل تلاش و وجدان كاري بالا در اين ايام عنوان كرد: پايگاه‌هاي اورژانس اين شهرستان در ايام نوروز با آمادگي كامل در خدمت هم‌ميهنان عزيز توانستند با 129 مورد ماموريت موفق گامي بلند در سربلندي و عملكرد اورژانس مهريز بردارند.
سرپرست مركز بهداشت مهريز اظهار داشت: از 129 ماموريت 26 مورد مربوط به حوادث ترافيكي بوده‌ كه از اين تعداد به جز يك نفر فوتي كه آن نيز در حيطه اورژانس مهريز نبوده، بقيه با موفقيت انجام شده است.
وي همچنين با اشاره به كاهش آمار فوتي ايام تعطيلات امسال در مقايسه با سال گذشته در اثر حوادث‌ اعلام كرد: كاهش آمار حوادث فوتي ترافيكي در اين ايام در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته چشمگير بوده است.
شهرستان مهريز داراي يك پايگاه اورژانس شهري و سه پايگاه جاده‌اي است، اين شهرستان با جمعيت 45 هزار نفري در جنوب استان يزد قرار دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا